ThinkGeek este o companie americană care s-a specializat în crearea de cadouri pentru pasionaţii de ştiinţă, iar ultima lor creaţie este o lumânare parfumată destinată acestor clienţi… speciali.
Reprezentanţii companiei au aflat că mulţi oameni se întreabă cum miroase spaţiul, aşa că au apelat la specialişti de la NASA pentru a re-crea, prin intermediul substanţelor chimice, un miros care să aducă, în măsură cât mai mare, cu ceea ce ar simţi astronauţii, chiar dacă, „evident, aceştia nu scot capul pe geam”, după cum spune în glumă Steve Zimmermann, purtătorul de cuvânt al ThinkGeek.
Printre substanţele odorante utilizate se regăseşte una cu un miros ce aminteşte de ozon şi de praful de puşcă şi care este specifică spaţiului. Astronauţii care se întorceau din „plimbările spaţiale ” – ieşirile în afara navei pentru reparaţii sau experimente – au descris mirosul spaţiului ca fiind unul foarte aparte – un miros înţepător, care este posibil să se fi datorat oxigenului atomic ce adera la costumele spaţiale.
Primele versiuni ale lumânării parfumate „Space” fuseseră dominate de un asemenea miros, înţepător şi aspru, dar, fiind vorba totuşi despre o lumânare parfumată, cei de la ThinkGeek s-au gândit că un asemenea miros n-ar fi prea „competitiv” în universul lumânărilor parfumate, dominat de arome florale dulci, aşa că au adăugat şi o notă de lavandă.
Lumânarea cu miros de spaţiu cosmic face parte dintr-un nou set de patru arome „tematice”, comercializat de ThinkGeek. Celelalte trei sunt: „Teen Spirit” (un omagiu adus formaţiei Nirvana), „Retro Arcade” (cu note de scorţişoară) şi „Middle Earth” – cu note verzi, proaspete, inspirată din trilogia ”Stăpânul inelelor” a lui J.R.R. Tolkien.
Sursa: space.com / Credit foto: ThinkGeek